Thuiszorg Zorgbewust richt zich op de thuisverpleging van ouderen en andere zorgbehoevenden in de gemeente Oldambt, Westerwolde en Pekela. Na jarenlang ervaring te hebben opgedaan in de zorg, besloten Melanie en Kina samen een kleinschalige thuiszorgorganisatie op te zetten. Ze merkten dat grote instellingen vaak te maken hebben met tijdsdruk, wat ten koste kan gaan van de persoonlijke benadering. Bij Thuiszorg Zorgbewust bieden ze zorg op maat, waarbij altijd een vertrouwd gezicht bij u over de vloer komt.
Marketingvraagstukken
Als kleinschalige thuiszorg organisatie kan het lastig om jezelf op de juiste manier te positioneren. Want hoe bereik je de juiste doelgroep wanneer er grote concurrenten zijn binnen de markt waar jij werkzaam bent? Voor ons geen probleem. Wij denken met ze mee.
Voor Thuiszorg Zorgbewust zochten we naar manieren om zich te onderscheiden in de markt. Het doel was om het bedrijf te positioneren als een betrouwbare en persoonlijke zorgverlener door de unieke kwaliteiten te benadrukken en een herkenbaar merk in de regio te creëren.
Zichtbaarheid creëren begint bij het vinden van de Unique Selling Points (USP’s), oftewel de punten waarop je je als organisatie onderscheidt. Thuiszorg Zorgbewust biedt zorg op maat met een klein team dat persoonlijke aandacht garandeert. Klanten ontvangen een zorgplan dat specifiek is afgestemd op hun behoeften en worden geholpen door een vertrouwd gezicht. Dit vormt een belangrijk verschil met grotere concurrenten, waar vaak meerdere verpleegkundigen langs komen en de persoonlijke band minder goed tot stand komt. Dit persoonlijke aspect vormt dan ook de rode draad in de marketingstrategie.
Om de naamsbekendheid te vergroten, was het noodzakelijk om de doelgroep van 50 jaar en ouder effectief te bereiken. Deze groep maakt vaak gebruik van traditionele media zoals radio en televisie; daarnaast zijn zij vooral op Facebook te vinden. Bovendien spelen de kinderen van deze ouderen vaak een rol bij het aanvragen van thuiszorg voor hun ouders, waardoor het ook belangrijk was om via kanalen te communiceren die zij gebruiken. Ook zij zijn vaak op Facebook te vinden.
De marketingstrategie die wij opstelden voor Thuiszorg Zorgbewust richt zich dan ook op deze drie belangrijke kanalen:
In de gemeente Oldambt, waar Thuiszorg Zorgbewust actief is, kijken/luisteren veel volwassenen naar de lokale media om op de hoogte te blijven van nieuws en informatie. MetNicol ontwikkelde creatieve campagnes voor zowel radio als televisie, waarbij de focus lag op het benadrukken van de USP’s van Thuiszorg Zorgbewust.
We creëerden een stillframe voor televisie dat tijdens reclameblokken werd getoond en een radiocommercial die de aandacht trok met een pakkende boodschap. Beide media-uitingen waren ontworpen om de unieke, persoonlijke en betrouwbare zorg van Thuiszorg Zorgbewust te benadrukken en zo de zichtbaarheid te vergroten.
Luister hier het radio fragment:
MetNicol beheert ook de social media van Thuiszorg Zorgbewust. Wekelijks plaatsen wij nieuwe content op de Facebook-pagina van het bedrijf, gericht op het vergroten van de betrokkenheid en het versterken van de merkidentiteit. De content varieert van informatieve posts over zorggerelateerde onderwerpen tot leuke feitjes over de medewerkers en anekdotes uit het werkveld van de wijkverpleegkundigen. Door fotografie van hoge kwaliteit te gebruiken, die op locatie bij cliënten is gemaakt, benadrukken we de menselijke kant van de zorg en creëren we een authentieke en persoonlijke uitstraling.
Ben jij ook klaar om te adverteren op televisie, of horen we jouw merk straks ook in een radiocommercial? Bij MetNicol zorgen we voor een consistente merk uitstraling op alle kanalen. Meer weten? Neem contact met ons op!