Box Nutrition

|
|
Klantcase: Box Nutrition
Box Nutrition is een sportsupplementen merk gevestigd in Winschoten, opgericht door Erik Roelfsema, eigenaar van CrossFit Winschoten. Het merk is toegewijd aan het ondersteunen van een gezonde levensstijl en het bieden van optimale ondersteuning aan sporters in de box met hoogwaardige supplementen. Het merk is gestart met een assortiment van zes producten: Whey Proteïne, Magnesiumcitraat, Omega-3, Pre-workout, BCAA en Creatine.

Marketingvraagstukken

Een nieuw product op de markt brengen

Van idee tot product, marketing en sales

In januari kwam Erik Roelfsema, eigenaar van CrossFit Winschoten, met het idee om eigen sportsupplementen op de markt te brengen. Met de groeiende behoefte van sporters aan supplementen, wilde hij hen beter kunnen informeren over wat zij binnenkrijgen. Zo ontstond Box Nutrition, een merk dat inmiddels een assortiment van zes supplementen biedt: Whey Proteïne, Magnesiumcitraat, Omega-3, Pre-workout, BCAA en Creatine.
Vanaf het allereerste moment was MetNicol betrokken bij de ontwikkeling van Box Nutrition. Samen met Erik hebben we het merkverhaal tot in detail uitgewerkt. Erik’s militaire achtergrond inspireerde de kleurkeuze voor de huisstijl, maar daar stopte het niet. Deze achtergrond gebruikten we als inspiratie voor de namen van de supplementen. De namen van de supplementen zijn allemaal gebaseerd op de zogenaamde HERO WODs – workouts die in de CrossFit-community vernoemd zijn naar gesneuvelde militairen. Elk supplement vertelt het verhaal van één van deze helden en op het etiket wordt dit toegelicht, wat een unieke en betekenisvolle touch geeft.

Productontwikkeling en Ontwerp

Om ervoor te zorgen dat het merkverhaal ook terugkomt in de producten, ontwierpen wij de etiketten, waarbij we zorgden voor een aantrekkelijke uitstraling en naleving van de wettelijke voorschriften. Om de hechte community van CrossFit te betrekken, plaatsten we QR-codes op de etiketten die naar instructies van de specifieke workouts op de website leiden. Zo kunnen sporters onderdeel uit maken van de groep en hun score doorsturen voor het leaderboard. Met als ultiem doel: het bouwen van een community en betrokkenheid bij de doelgroep.

Website en shop

Om de producten ook online te kunnen verkopen ontwierpen wij de website en webshop voor het merk. Hierbij verzorgden wij de webteksten en (product)fotografie. Om ervoor te zorgen dat de doelgroep weet welke oefeningen in de verschillende workouts naar voren komen verzorgden wij instructievideo’s. Via de website kunnen zowel particuliere als zakelijke klanten hun bestellingen doen. Box Nutrition richt zich momenteel voornamelijk op de fysieke verkooppunten in CrossFit boxen.

Lancering

Op 3 juli 2024 vond de lancering van Box Nutrition plaats bij CrossFit Winschoten. Dit evenement werd volledig door MetNicol georganiseerd en verzorgd. Met een groep sporters werd de Loredo WOD uitgevoerd. Één van de WOD’s waarnaar de producten zijn vernoemd. Deelnemers konden de producten proberen en met korting kopen op locatie. Een geslaagd evenement waarvoor wij diverse marketingmaterialen verzorgden,  zoals roller-banners, posters, brochures, spandoeken etc.

 

Kort samengevat hebben wij het volledige proces voor Box Nutrition verzorgd, van branding tot marketing en sales. Dit omvatte:
  • Merkstrategie
  • Merkverhaal
  • Productontwikkeling (etiketten)
  • Webshop
  • Webteksten
  • Lanceringsevent
  • Fotografie & video
  • Drukwerk: brochures, posters, visitekaartjes, offertemappen, folderhouders, spandoeken en andere aankledingen

Wij zijn trots op het resultaat en kijken uit naar toekomstige projecten waarin we merken tot leven kunnen brengen.

 

 

 

Klantcase

Rebranding Actief Coaching

Klantcase

Huis & Vos