Marketingvraagstukken
Om ervoor te zorgen dat het merkverhaal ook terugkomt in de producten, ontwierpen wij de etiketten, waarbij we zorgden voor een aantrekkelijke uitstraling en naleving van de wettelijke voorschriften. Om de hechte community van CrossFit te betrekken, plaatsten we QR-codes op de etiketten die naar instructies van de specifieke workouts op de website leiden. Zo kunnen sporters onderdeel uit maken van de groep en hun score doorsturen voor het leaderboard. Met als ultiem doel: het bouwen van een community en betrokkenheid bij de doelgroep.
Om de producten ook online te kunnen verkopen ontwierpen wij de website en webshop voor het merk. Hierbij verzorgden wij de webteksten en (product)fotografie. Om ervoor te zorgen dat de doelgroep weet welke oefeningen in de verschillende workouts naar voren komen verzorgden wij instructievideo’s. Via de website kunnen zowel particuliere als zakelijke klanten hun bestellingen doen. Box Nutrition richt zich momenteel voornamelijk op de fysieke verkooppunten in CrossFit boxen.
Op 3 juli 2024 vond de lancering van Box Nutrition plaats bij CrossFit Winschoten. Dit evenement werd volledig door MetNicol georganiseerd en verzorgd. Met een groep sporters werd de Loredo WOD uitgevoerd. Één van de WOD’s waarnaar de producten zijn vernoemd. Deelnemers konden de producten proberen en met korting kopen op locatie. Een geslaagd evenement waarvoor wij diverse marketingmaterialen verzorgden, zoals roller-banners, posters, brochures, spandoeken etc.