fbpx
|
|
Wijnholds Makelaardij: Meta Funnelcampagne

Wijnholds Makelaardij, gevestigd in Exloo, is een toonaangevende verkoopmakelaar in de provincie Drenthe. Het ervaren team biedt deskundige begeleiding bij de aankoop en verkoop van woningen en bedrijfspanden. Met diepgaande kennis van de lokale woningmarkt en een klantgerichte aanpak zorgt Wijnholds Makelaardij ervoor dat elke stap van het proces soepel en efficiënt verloopt. Naast verkoop- en aankoopadvies bieden ze ook ondersteuning bij het regelen van hypotheken en andere financiële diensten, zodat klanten goed geïnformeerd en zelfverzekerd de juiste keuzes kunnen maken.

Marketingvraagstukken

Funnelcampagne voor Wijnholds Makelaardij

Naamsbekendheid vergroten
Leads genereren
Wijnholds Makelaardij wilde hun klantenbestand uitbreiden en meer potentiële woningverkopers bereiken. Ze zochten een frisse aanpak om hun merk sterker te positioneren en hun leadgeneratie te verbeteren. Om dit te realiseren, kwamen ze bij ons voor hulp. In antwoord op deze behoeften ontwikkelden wij een funnelcampagne die elke stap van de klantreis dekt. Met een reeks Meta-advertenties op zowel Facebook als Instagram zetten we in op het vergroten van de naamsbekendheid en het genereren van leads.

Naamsbekendheid van Wijnholds Makelaardij vergroten

Om de naamsbekendheid van Wijnholds Makelaardij te vergroten, maakten we gebruik van carrouseladvertenties. Deze advertenties geven potentiële klanten een helder overzicht van de werkwijze en voordelen van Wijnholds Makelaardij. Dit deel van de campagne richt zich op de doelgroep die nog overweegt hun woning te verkopen en op zoek is naar de juiste makelaar. Door aantrekkelijke visuals en duidelijke informatie te bieden, zetten we in op het bereiken van een bredere doelgroep.

Gratis Waardebepaling – Leadgeneratie

Voor de doelgroep die al verder gevorderd is in hun verkoopbehoefte en Wijnholds Makelaardij al wat beter kent, ontwikkelden we een gerichte leadcampagne. We gebruikten persoonlijke foto’s van het team en aantrekkelijke visuals om potentiële klanten aan te moedigen een gratis waardebepaling aan te vragen. Om de resultaten zo goed mogelijk door te kunnen meten ontwierpen we een nieuwe landingspagina met een duidelijk en overzichtelijk formulier voor het aanvragen van de waardebepaling. Na het invullen van hun gegevens kunnen bezoekers een telefoontje verwachten van één van de makelaars om een afspraak in te plannen.

Resultaten
Door middel van Meta en Google Analytics zorgen we ervoor dat we de resultaten goed in de gaten houden. Dit stelt ons in staat om de effectiviteit van de advertenties te monitoren en, waar nodig, bij te stellen, zodat we de campagne continu kunnen optimaliseren voor betere resultaten. Na de eerste drie maanden dat de campagne live staat, zien we al mooie resultaten:
  • 82.000 mensen bereikt
  • 4.300 kliks
  • 21 leads, waarvan een aantal inmiddels is omgezet naar klanten

Benieuwd wat een campagne als deze voor jouw bedrijf  kan betekenen? Lees hier meer over het genereren van leads of neem contact met ons op!

Klantcase

Thuiszorg Zorgbewust: Social media, Radio & Televisie

Klantcase

Box Nutrition Branding, Website & Event