Badhuis Keukens

|
|
Klantcase: Badhuis Keukens

Henk Jan, de eigenaar van Badhuis Keukens, stuitte op een LinkedIn-bericht van MetNicol en benaderde me met zijn marketingvraagstukken. Binnen een week planden we een kennismakingsgesprek. We bespraken de uitdagingen waar Henk Jan mee worstelde, zoals het opstellen van een goed, overkoepelend marketingplan voor online- en offline marketing, het coördineren van de overgang naar een nieuwe website, het bepalen van een effectieve social mediastrategie en het creëren en inrichten van diverse social media kanalen.

Marketingvraagstukken

Met deze vraagstukken zat Henk Jan:

Eén contactpersoon die alle marketingzaken oppakt, coördineert en uitvoert
Het vakkundig opstellen van een overkoepelend marketingplan, zowel voor online als offline marketing
Het coördineren van de transitie naar de nieuwe website
Het bepalen van een effectieve social media strategie

Over Badhuis Keukens
In 2020 is Badhuis Keukens opgericht onder de naam ‘Het Badhuis’, afgeleid van het tegelzetbedrijf waar het in 2000 allemaal begon. In 2004 opende Badhuis Keukens een glimmende badkamershowroom aan (jawel!) de Badhuislaan. In 2010 sloten ze zich aan bij Sanidrome om verder te kunnen professionaliseren, voor gezamenlijke marketing en inkoopvoordelen. Nieuwe naam: ‘Sanidrome Het Badhuis’. Door de corona-lockdown in 2020 kreeg ‘Het Badhuis’ eindelijk de kans om zijn showroom uit te breiden met keukens, wat een groot succes bleek te zijn. Eind 2022 besloot eigenaar Henk Jan dat de keukenafdeling een eigen marketingstrategie nodig had om te kunnen groeien en naamsbekendheid te krijgen. Al snel kreeg die tak een eigen bedrijfsnaam: ‘Badhuis Keukens’.

Het fundament van het merk: Badhuis Keukens
Na het in kaart brengen van de doelgroep en de klantreis stelden we vast dat de huidige merkidentiteit niet past bij de beoogde doelgroep. Ook de bedrijfsnaam ‘Het Badhuis’ zorgt voor verwarring. De lokale bekendheid van ‘Het Badhuis’ wilden we toch wel behouden, daarom kozen we voor simpelweg ‘Badhuis Keukens’. De huisstijl moest een chique, warme, sfeervolle uitstraling hebben, die modern en tijdloos oogt. Een huisstijl met een passend beeldmerk, zodat we een goede, herkenbare aanwezigheid kunnen creëren op alle kanalen.

De basis was gelegd. Vervolgens ontwikkelden we de website. In samenwerking met een specialist: NC-Websites. Op basis van de eerder al ontwikkelde strategie voeren we op dit moment nu de volgende marketingwerkzaamheden voor Badhuis Keukens uit:

  • Ontwikkeling van Instagram Feed Design & Facebook post
  • Projecten: interview op locatie bij de klant & projectbeschrijving
  • Coördineren van fotografie, in samenwerking met Norma
  • Organiseren van een jaarlijks evenement
  • Onderhoud & ontwikkeling van de socials (FB, Insta & Pinterest)
  • Social ads
  • Drukwerk (brochures, uitnodigingen, inspiratiegids, briefpapier, offertemappen)
  • Buitenreclame
  • Sponsoring

Klantcase

Affiliate Programma Mattisson

Klantcase

KetoFitShop