KetoFitShop

|
|
Klantcase KetoFitShop

Na slechts één telefoontje met Roy (sales & account manager) en Hermen (executive manager) van KetoFitShop was het raak: direct een wederzijdse klik. Vanuit Groningen reed ik naar Hoofddorp om ook Ben (CEO) te leren kennen. Samen bespraken we de plannen rondom KetoFitShop. Met één opdracht (toe maar!): de grootste one-stop-ketoshop van Europa worden. Leuk! Een bedrijf met een ambitie, enthousiaste werknemers en doenersmentaliteit. Bij MetNicol (zowat het kleinste marketingbureau van Europa) zeiden we: Krabbel eronder en gaan! Keto komt van ‘ketogeen’ dieet; je mag ook zeggen bijzonder koolhydraatarm, maar dan keto!

Marketingvraagstukken

Over KetoFitshop

In 2021 werd KetoFitShop overgenomen door Swiss Point of Care, wat perfect aansloot binnen hun bestaande portfolio met het eigen merk Go-Keto. Ben, de eigenaar van deze drie bedrijven, is niet alleen thuis aan tafel een fervent keto-fan, hij ontwikkelde ook zijn eigen assortiment ketoproducten. Bovendien heeft hij een B2B-afdeling opgebouwd om andere keto-merken beschikbaar te maken in Europa. Deze strategische stap om KetoFitShop over te nemen bleek een verstandige zet te zijn, alle kans om een platform te creëren voor alle ketoproducten in Europa.

Marketingvraagstukken
KetoFitShop

  1. Het opstellen van een marketingplan voor B2B & B2C
  2. Het coördineren van de samenwerkingen B2B op marketinggebied
  3. Het inrichten & opstarten van de marketingkanalen
  4. Het ontwikkelen van een campagneplan
  5. Het ontwikkelen van alle uitingen

Hoe gingen wij te werk?

  1. De klantreis & persona’s brachten we eerst in kaart
  2. Een marktanalyse om te kijken hoe de concurrentie en positionering van KetoFitShop eruitziet.
  3. Een marketingplan, zowel voor B2B als voor B2C
  4. Relaunch van KetoFitShop (inclusief ‘brand new’ brand design)
  5. Inrichten & opstarten van de marketingmiddelen (affiliate, e-mail, social & seo)
  6. Optimaliseren van de marketingkanalen
  7. Opstarten B2B-samenwerkingen
  8. Ontwikkelen & uitvoeren campagneplan

De strategie en de bewust gekozen consistentie in uitingen, middelen en groei in samenwerkingen met leveranciers werpt nu zijn vruchten af. In één jaar groeiden ‘we’ ruim 421% in omzet, het conversiepercentage groeide met 98%, 31% meer bestellingen en ook de RCR nam toe met 23%. Daarnaast behaalde we wat extra inkoopvoordeel en dus meer marge per verkocht product. Kortom: lekker keto!

Klantcase

Affiliate Programma Mattisson

Klantcase

Badhuis Keukens